Co víme o novém modelu 408
První tisková zpráva o novince byla velmi stručná a nepřinesla mnoho konkrétních informací. Vlastně Peugeot představil jen fotografii zachycující přední masku automobilu s novým logem as číselným označením. Můžeme tak spatřit vývoj současné masky chladiče, který ukazuje horizontální linie v barvě karoserie. Mřížka se dále postupně rozšiřuje směrem k bokům auta. Ve středu masky je nové logo značky s levou hlavou, a na vrchu kapoty označení 408.
Špionážní záběry odhalily testování auta na veřejných komunikacích, a co to napovídaly o novém modelu. Automobil byl během testování olepen krycí fólií, aby nedošlo k úplným únikům. Víme však, že bude mít klesající linii střechy za B sloupky, tenké „šablové“ LED osvětlovací jednotky na obou stranách a pravděpodobně černý plastový obklad zdobící spodní části karoserie. Zadní část by měla mít zkosený profil kvůli sportovnějšímu vzhledu. Novinka určitě nepřijde o trojitá „drápová“ zadní světla, která můžeme vidět na zbytku aut od této značky.
Nový model by měl přibýt do rodiny aut mezi aktuální kombi s označením 308 a SUV s označením 3008. Peugeot nazval samotnou novinku jako SUV fastback. Spojuje v sobě design sedanu fastbacku, přičemž jezdit bude stále na vysoké úrovni podobné SUV. Značka se k modelu 408 vyjádřila takto: „Z hlediska designu a inženýrství byly při vývoji nového Peugeotu 408 jádrem hledání vysoké účinnosti a touha nabídnout nové zážitky. Zaměřeno na ty, pro které je automobil radost, 408 přináší do rodiny Peugeot nevídané lákadlo.“
Co můžeme očekávat od nové 408-ky
S největší pravděpodobností bude novinka podporována modulární platformou EMP2, na které jsou postaveny mnohé modely vyráběné společností Stellantis. Tato platforma zajišťuje jak čistě spalovací, tak plug-in hybridní hnací ústrojí. Na podobné konstrukci jsou postaveny i mnohé konkurenční modely.
Zatím nebyly odhaleny možnosti hnacího ústrojí, které budou v nabídce. Ale když se podíváme na to co je aktuálně v nabídce značky můžeme hádat, že pod kapotou bude v nabídce benzínový tříválec 1,2 PureTech (130 koní), čtyřválec 1,6 PureTech (181 a 225 koní). V dieselové alternativě můžeme očekávat čtyřválec 1,5 BlueHDI (130 koní). Jelikož Peugeot plánuje přejít do roku 2030 výlučně na elektrický pohon, a tedy můžeme očekávat i plug-in hybrid E-tense s 1,6 a elektromotorem (181 + 110 koní). Všechny alternativy budou pravděpodobně bez možnosti manuální převodovky. Očekává se spíše osmistupňová automatická převodovka.
Jakým modelem bude nová 408-ka konkurovat?
Podle špionážních fotografií má mít nový vůz velikost přibližně jako Citroen C5 X. Jeho největším konkurentem by měl být podle vyjádření úspěšný model konkurenční francouzské značky Reanult Ankara (úspěšnější model než kompaktní SUV Kadjar). Mezi další konkurenty budou určitě patřit populární modely v segmentu jako Kia Sportage či Volkswagen T-Roc. V oblasti plug-in hybridů a elektromobilů to mohou být Toyota C-HR, Hyundai Ioniq 5 nebo Volvo C40. Uvidíme, jak se novinka popasuje se svou konkurencí.
Přesný termín premiéry stále není znám, ale mnoho zahraničních zdrojů uvádí konec června. Některé zahraniční zdroje jsou ještě přesnější a uvádějí, že se dočkáme 22. června. Každopádně my se na nový Peugeot 408 těšíme! Budeme čekat na premiéru a jakmile budeme vědět více přineseme vám ty nejdůležitější informace.
zakoupené na runder.cz 21.11.2024
zakoupené na runder.cz 31.10.2024
zakoupené na runder.cz 16.11.2024
zakoupené na runder.cz 31.10.2024
zakoupené na runder.cz 13.11.2024
zakoupené na runder.cz 05.11.2024